Hus & kattvakt...



Min väninna har ju då åkt utomlands med sina barn och frågade om jag kunde tänka mig att vara katt och husvakt och sova över där nångång då och då.  Jag lovade.. Såå.. Inatt sov jag o dottern över där.
Vi började kvällen med att bada bastu och bara ta det lugnt. Eldade i kaminen och bara njöt.

Vi gick väl o la oss vid 23-tiden och när kl var ca: 03.00 vaknade jag av att katten bet mig i fingret, han skulle på livet ligga precis där jag låg.. Att det fanns en hel plats ledig bredvid brydde han sig inte ett dugg om. nåja jag körde ner honom och försökte somna om, det var ju då stört omöjligt så jag klev upp och slog på tv:n.
Satt väl vaken en si så där 45 min och gick sen och la mig igen och var precis på väg att somna när jag hörde ett JÄTTE brak och så kom dotterns röst: Aj aj aj aaaajjjj.. 
jag flög upp och mötte henne när hon rusade in på toa.. Jag gick efter och frågade helt chockad: Men vad i hela världen är det som händer???? 
Hennes svar: Men den där förbannade katten hoppade upp på en tavelhylla och rev ner tavlan som stod där och den for med ena hörnet precis på hennes näsa, så hon har en ca: 1 cm lång reva på näsan som dessutom svullnade upp och blev blå!

Det är inte alldeles lätt och säkert att vara kattvakt har vi lärt oss.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0